GroupM – GroupM öppnar kemtvätt på NextM

GroupM öppnar kemtvätt på NextM

När dörrarna öppnas till årets NextM på Annexet den 24 mars kommer de 1 500 gästerna udda nog få äntra en tvättomat, inte för kläder, men väl för loggor tvättade i FN:s globala hållbarhetsmåls färger. Fokus på Nordens största marknadsförings- och techevent 2020 är syfte och på agendan står möjligheter för annonsörer att genom teknik, kreativitet och givande partnerskap bli en viktig del av lösningen för att nå de globala målen.

På NextM – the bluewashing edition – tänk greenwashing fast relevant för olika FN-mål – den 24-25 mars kommer logos att tvättas på löpande band som en påminnelse att inte bara skrapa på ytan, utan att verka för reell förändring. För faktum är att konsumenter kräver hållbara förhållningssätt. Och ett flertal studier påvisar också att majoriteten upplever att varumärken kan åstadkomma större skillnad än politiken.

Martin Hugosson, vd för GroupM i Sverige som anordnar NextM, kommenterar årets agenda:

Temat är en uppmaning till branschen att inte bara reflektera över syftesfrågan utan också göra kloka, långsiktiga val och sedan förankra marknadföringen på ett relevant sätt. Annonsörer bör inse vilket inflytande de har och vilka resurser de förfogar över för att kunna bidra till en hållbar framtid för varumärken, branschen och samhället i stort.

FN:s hållbarhetsmål (SDG) ska vara uppfyllda 2030 och därför måste de närmaste tio åren vara extremt lösningsorienterade. ”Business as usual” duger helt enkelt inte.

Att se SDG ur perspektiv såsom tech, media, kreativitet och marknadsföring är viktigt eftersom kommunikation formar en stor del av vårt samhälle. Därför vilar ett betydande ansvar på oss som bransch. Vi är medvetna om att årets NextM kan fungera som en plattform där diskussioner inleds, men att det inte på något vis räcker. Därför är vår uppmaning att besökarna tar med sig sin vd för att diskussioner och inspiration ska omvandlas till riktning och handling, säger Martin Hugosson.

Möt ett axplock av huvudtalare på NextM som kommer att bidra med inspiration:

  • Natsai Audrey Chieza, skapare av bakteriebaserat och hållbart mode
  • Bob Hoffman, Facebookkritisk, bästsäljande författare och marknadsföringsman
  • Laurence Kemball-Cook, innovativ entreprenör inom förnybar energi
  • Märtha Rehnberg, tech-futurist, politisk ekonom och miljöfreak
  • Isabelle Ringnes, techentreprenör och Singularity University-anknuten jämställdhetsförespråkare

Om NextM

NextM-konferensen hålls en gång om året av mediebyrågruppen GroupM i samarbete med en lång rad partners inom teknik, media och marknadsföring. Eventet finns i 14 länder och är det största marknadsföring- och techeventet i Norden. 2019 samlades 1400 personer i Stockholm för att inspireras av talare och utforska det senaste inom tech. #nextmse #groupm

Download Best WordPress Themes Free Download
Download Nulled WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
free download udemy course
download karbonn firmware
Download WordPress Themes Free
udemy free download

#nextmse, Agenda 2030, Bob Hoffman, FN, GroupM, Hållbarhet, Isabelle Ringnes, Laurence Kemball-Cook, Märtha Rehnberg, Martin Hugosson, NextM, Ntsai Audrey Chieza, SDG, Syfte,

Tillbaka till feed