Höstens NextM, arrangerat av mediebyrågruppen GroupM, blir virtuellt och marknadsföringsgurun Mark Ritsons inleder eventet med sin syn på branding. Det blir också inspiration från banbrytande paneldiskussioner om varumärkesaktivism och marknadsföringens framtid med några av de främsta teknik-, innovations- och marknadsföringsexperterna i världen.
NextM, Nordens största marknadsförings- och techevent, har fått en ny form i år. Den här gången äger ett virtuellt evenemang rum under tre morgonsessioner mellan 2-4 november. Och line-upen är ännu starkare än tidigare.
Marketing är för närvarande “a house on fire”. Och det är fantastiskt att samla geniala visionära tänkare från hela världen för att diskutera dessa brinnande frågor, säger Martin Hugosson, vd på GroupM i Sverige.
Här är agendan för NextM 2020:
Does branding Still Matter? (2/11)
- Mark Ritsons syn på branding och marketing
The future of Marketing (3/11)
Paneldiskussion med
- Bob Hoffman – Bästsäljande marknadsföringsproffs & föreläsare
- Jay Curley – Global head of integrated marketing på Ben & Jerry’s
- Oobah Butler – Internetfenomen, författare och filmskapare
- Rory Sutherland – Vice Chairman på Ogilvy
Hur COVID påverkat den asiatiska marknaden med
- Amrita Randhawa – APAC-vd för Mindshare
Will Tech Save our FUTURE? (4/11)
Paneldiskussion med
- Adah Parris – Futurist, performance-artist & kulturell strateg
- Daniel Epstein – Grundare & vd på Unreasonable Group
- Isabelle Axelsson – Klimataktivist och medorganisatör för FridaysForFuture
- Pascal Finette – Singularity Universitys ledare for Entrepreneurship & Open Innovation
Om NextM:
NextM är det största tech- & marketingeventet i Norden och det anordnas av GroupM med partners. Mer än 5 000 personer inbjuds varje år för att få en förstahandsupplevelse av ny teknik och för att diskutera effekterna av marknadsföring. Läs mer på nextm.io
Adah Parris, Amrita Randhawa, Bob Hoffman, Daniel Epstein, Isabelle Axelsson, Jay Curley, Mark Ritson, NextM, Oobah Butler, Pascal Finette, Rory Sutherland,