Pitchen för Nordeas nordiska samlade content- och mediebudget har avslutats. GroupM Nordic har vunnit uppdraget.
Detta content- och mediekontrakt är det första i sitt slag på denna skala i Norden. Nordea bad inte om en tv-spot och en medieplan. De efterfrågade datainintegrering, audience planning, redaktionellt tänk och en typ av kreativitet som gör skillnad. Outforskad mark för vilken byrå eller annonsör som helst. Vi är övertygade att vårt Open Agency-tänk signalerar en ny riktning för vår verksamhet och vi är extremt taggade över det här uppdraget, säger Martin Hugosson, VD för GroupM i Sverige.
Nordeas Nordic Head of Group Marketing Elizabeth Fjellerup om partnerskapet:
Vi är glada över att GroupM ansluter till Nordeas transformationsresa och vårt arbete med att använda alla relevanta kanaler. Vi vill möta våra kunder med en integrerad strategi vad gäller innehåll, medier och teknologi. Vi behöver en samarbetspartner som kan vara med och förverkliga vår kundvision genom att hjälpa oss att ta fram relevant, integrerat innehåll och som är beredd att arbeta på ett nytt och mer agilt sätt. Vi är medvetna om att det är ett svårt uppdrag och en ny typ av partnerskap, men efter en grundlig och omsorgsfull pitch stod det klart att GroupM Nordic var rätt samarbetspartner för oss.
Martin Hugosson kommenterar:
Vi förstod tidigt att vi inte kunde bringa liv i Nordeas vision med en vanlig byråsammansättning. Så vi har skapat det vi kallar för Open Agency, som samlar den bästa kompetensen från vår grupp och vårt nätverk i en skräddarsydd byrå för Nordea som vi kallar Team Pulse. 100% integrerad, 100% transparent, 100% agil.
För mer information, vänligen kontakta:
Martin Hugosson
CEO
GroupM Sweden
[email protected]
+46 70 881 08 48
Jonas Hemmingsen
CEO
GroupM Nordic
[email protected]
+45 4046 6114
GroupM, mediebyrå, Nordea, open source, partners, transformation,