GroupM – Wavemaker stärker sin digitala position

Wavemaker stärker sin digitala position

Mediebyrån Wavemaker rekryterar två medarbetare med internationell erfarenhet inom digital marknadsföring. Garry Hudson blir Chief Client officer & Performance lead och Zahra Alikahi tillträder en ny tjänst som Martech Director.

Wavemaker i Sverige stärker sitt digitala erbjudande genom rekryteringarna av Garry Hudson och Zahra Alikahi. Båda har lång internationell erfarenhet av digital marknadsföring från Storbritannien respektive USA. Garry Hudson, har arbetat inom digital marknadsföring och e-commerce i nästan 15 år. Bland arbetsgivarna finns ett flertal brittiska bolag men även svenska Klarna. Gary Hudson har även varit global marknadschef på utbildningsföretaget Hyper Island som specialiserar sig på digitala- och interaktiva medier.

Jag hade egentligen inte tänkt att gå över till byråsidan men ändrade mig efter att ha träffat Wavemaker. Deras planer för digital utveckling ligger helt i linje med hur jag ser på framtiden. Vi delar även synen på kundrelationer som ett partnerskap där man gemensamt arbetar stegvis för att driva kundens tillväxt, säger Garry Hudson, ny Chief Client Officer & Performance lead på Wavemaker.

Zahra Alikahi kommer senast från konsultbolaget Marvel Marketers i Silicon Valley i USA. Där har hon arbetat med Marketing Technology för flera av landets största bolag inklusive Google. På Wavemaker arbetar nu Zahra Alikahi strategiskt med digital kommunikation där automatiserad marknadsföring står för en viktig del.

Wavemaker har stora planer det närmaste året och jag är imponerad av den starka ledarduon på byrån, säger Zahra Alikahi som är ny Martech Director på Wavemaker. Jag brinner för digitala strategier och att arbeta med dataflöden som stödjer marknadsföringen. Målet är att skapa tillväxt genom progressivt arbete samtidigt som luckor i marknadsföringen identifieras och åtgärdas.

Både påbörjade sina anställningar på Wavemakers kontor i Stockholm i januari i år.

För mer information kontakta:
Lina Linden
Vice vd Wavemaker
0701-729481

Om Wavemaker
Wavemaker är nästa generations byrå som agerar i gränslandet mellan media, innehåll och teknik. Wavemaker står bakom WM Momentum som bygger på världens mest omfattande studie om hur människor fattar köpbeslut. Studien består av ca 500 000 intervjuer på 70 marknader i fler än 30 kategorier. Wavemaker drivs av kreativitet och nyfikenheten hos 8 500 personer i 90 länder och är en del av GroupM och WPP.

Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Free Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
lynda course free download
download huawei firmware
Download Premium WordPress Themes Free
udemy free download

Chief Client Officer, Garry Hudson, Lina Lindén, Martech Director, mediebyrå, performance lead, Wavemaker, Zahra Alikahi,

Tillbaka till feed