Business Science-seminarium hos GroupM 26/6.
Ett gäng annonsörer välkomnades till det första frukostseminariet med GroupMs Business Science-avdelning som sitter på Nordens största databas med +1000 projekt. Det blev fokus på mätning av marknadsföring, optimering av övergripande marknadsaktiviteter och förstås lyxig frukost! Frågeställningar som lyftes var:
- Hur används avancerad modellering för att härleda effekt från alla mediekanaler, både online och offline?
- Hur kan de långsiktiga effekterna av marknadsaktiviteter mätas och värderas?
- Hur bygger du verktyg för kontinuerlig mätning och vad behöver du vara medveten om i samband med utformningen av dessa?
Tack till alla som kom!
Kunde du inte komma denna gång? Kontakta gärna Andreas eller Björn på vår Business Science-avdelning för en separat sittning.
Andreas Nordfors, Marketing Science Director, 073 66 38 100
Björn Vilson, Head of BI and analytics, 073 51 81 099
Andreas Nordfors, Björn Vilson, business science, effekt, GroupM, marknadsföring, mätning, mediekanaler, modellering, optimering,