GroupM Open Mind 4 Sound - ett seminarium om vikten av ljudmedia - GroupM

Open Mind 4 Sound – ett seminarium om vikten av ljudmedia

Traditionella massmedier tappar i kommersiell räckvidd, men ljudburen media höjer volymen och levererar som aldrig förr. Den 3 oktober anordnade GroupM därför ett inspirationsseminarium om ljudmedier med våra fantastiska partners Acast, Bauer Media, Google och NENT.

Agenda:

Ljudboomen av idag – Patrick Wallin, Chef för Audio Visual Media på GroupM.

Hur ser dagens exploderande audiomarknad ut i Sverige? Få den senaste bilden från Patrick Wallin på GroupM.

Nå de onåbara – Trendanalys med Sofia Hellsten, Creative Lead på Acast

I en värld där kampen om människors uppmärksamhet är större än någonsin, arbetar marknadsförare och annonsörer febrilt med att nå ut i bruset. Hur kan vi egentligen nå den här målgruppen, ”The unreachables”? Uppdaterade människor som väldigt snabbt känner av när det är något som ska säljas och därmed är benägna att undvika reklamen.

Varför ska vi bry oss om dessa? Jo, därför att denna målgrupp konsumerar hela 18 timmar audio i veckan och älskar screenless entertainment!

Röstassistenten och framtidens konsumentbeteende med Håkan Löfgren, Partner Manager på Google

Röstassistenter integreras i allt fler produkter, såsom högtalare, bilar och allehanda hushållsprodukter. Studier visar till och med att många upplever att röstassistenten känns som en extra familjemedlem. Hur påverkar detta oss som människor? Och som annonsörer? Vi visar här vad vi lärt oss om förändrade konsumentbeteenden, vad vi tror om framtiden och vilka möjligheter som finns för varumärken att arbeta med röstassistenter.

From Top of Mind to Tip of Tongue med MediaComs Insight Director Josephine Larsson

I en studie som MediaCom genomfört i USA såg de bl a att konsumenter är mindre benägna att säga en varumärkessökning jämfört med att skriva en. Det innebär att sökningar på varumärken förmodligen kommer att minska i takt med att röstsökningarna ökar. För varumärken kommer det därför inte att räcka att ”bara” vara Top of Mind. Man behöver även vara Tip of Tongue. MediaComs Josephine Larsson presenterar hur det såg ut när samma studie genomfördes i Sverige.

Ger radio pang för pengarna? Med Andreas Nordfors, Marketing Science Director på GroupM

I ett starkt föränderligt medielandskap är det viktigare än någonsin att förstå försäljningseffekten av valda kanaler. Vi belyser vad vi lärt oss om effekten av radio genom att titta tillbaka på historiska projekt – både från metaperspektiv och genom djupdykning i exempelcase.

Ljud som säljer med Timmie Strandberg, kreatören bakom framgångsrika podden Ljudministeriet

Ljud har stor makt att påverka människors köpbeteende och ekonomiska val. Hur uppfattas ditt varumärke och din kommunikation i ljudrummet? Vad gör du för avtryck/intryck?

ELON boostar sök med ljud – Christian Dahlborg på ELON och Julia Forsberg på Bauer Media

ELON ökade nyligen sin sökvolym med 16% med hjälp av ljudannonsering! Christian Dahlborg (marknadschef på ELON) och Julia Forsberg (analytiker på Bauer Media) delar med sig av insikterna från en omfattande och färsk studie.

Sälj med ljud – kreativa exempel från TUI och från världen över. Emelie Briston och Louise Lundgren

Hur säljer du din produkt utan en bild? Louise Lundgren (B2B-ansvarig på Bauer Media) inspirerar med internationella ljudspotar som säger mer än tusen bilder och Emelie Briston (Senior Media & Marketing Manager på TUI) berättar om resultatet och insikterna från TUI:s första ljudkampanj på flera år.

När den internationella brand booken inte funkar lokalt – Lavazza-case med Leif Janderhof, kundansvarig på Wavemaker

Lavazza är ett varumärke som bygger på sin italienska historia. Både kaffet och marknadskommunikationen kommer från la bella Italia, men beteendet för kaffekonsumtion skiljer sig stort mellan olika länder. Lyssna till ett kreativt case om att sälja bryggkaffe utan packshot.

En bättre spot – Daniel Olofsson, Market Analyst på NENT

Vilka element innehåller en grym spot och vad saknas i en mindre bra sådan? Behöver en annonsör verkligen ha en ljudlogga och hur många gånger måste avsändare nämnas?

NENT och NEPA har genomfört en metastudie på effektmätningar där 179 produktioner taggades upp för att se vad som påverkar hur en kampanj tas emot. När du lyssnar på den spännande analysen, bered dig på aha-upplevelser, krossade myter och ett kvitto på vad som fungerar och varför.

Foto: David Geborek Lundberg

Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
free online course
download huawei firmware
Download WordPress Themes Free
free download udemy paid course

Acast, Andreas Nordfors, audio, Bauer Media, ELON, Google, GroupM, ljud, ljudmedia, NENT, Open Mind 4 Sound, radio, Timmie Strandberg, TUI,

Tillbaka till feed