StockholmMediaWeek 2019 ägde rum under två soliga majdagar på Chinateatern i Stockholm och arrangerades av Sveriges Mediebyråer. Den första dagen kallades Skiftet och syftade till det paradigmskifte som sker här och nu inom mediebranschen. GroupM:s VD, Martin Hugosson, fick äran att agera branschexpert och side-kick under förmiddagens framträdanden.
Den andra delen av dagen kallades för Processen och handlade om varumärken, målgrupper och budskap. GroupM:s Lotta Billing bidrog i en panel bl a om gränslandet native och redaktionellt.
I juryn för StockholmMediaAward satt Mindshares egen Clara Grelsson som var med och utsåg vinnarna i kategorierna Årets mediapersonlighet, annonsör, kampanj och säljorganisation. Se vinnarna här.
Den andra dagen av StockholmMediaWeek inleddes under temat Labbet där det talades om hur vi som jobbar inom marketing och kommunikation måste fokusera på innovation och ny teknik. Många av talarna återkom till vikten av att våga låta anställda i företag få komma med nya idéer och hur dessa inte bara ska stanna som techfunderingar, utan även utvecklas och trycktestas.
Sista temat för StockholmMediaWeek, Växtkraften, handlade om hur tillväxten i marketingbranschen ser ut. Denna del gästades bl a av GroupM:s Patrick Wallin som pratade om den framtida räckvidden för rörlig bild. En trött, men glad Claes De Faire avslutade det två dagar långa medieeventet med att bjuda in på efterfest på Café Opera.
Clara Grelsson, Lotta Billing, marketing, Martin Hugosson, Patrick Wallin, StockholmMediaAward, StockholmMediaWeek, Sveriges Mediebyråer, tech,