Efter en omfattande byråupphandling har Bonava Sverige valt Mindshare som mediebyråpartner.
En av norra Europas ledande bostadsutvecklare, Bonava, har under våren genomfört en mediebyråupphandling. Behovet av en ny mediebyråpartner bestod främst av att hitta en byrå med spetskompetens inom analys, datadrivet beslutsfattande och strategi.
För oss är det viktigt med en partner som agerar proaktivt och har förståelse för hur vår marknad fungerar. Mindshare har bevisat att de är väl införstådda med vår bransch och att de har en god strategisk höjd. Jag och mitt team ser mycket fram emot att utmana vår bransch tillsammans med Mindshare, säger Malin Niva Örbrink, Marknadschef på Bonava Sverige.
Uppdraget har redan påbörjats och de första planerna sjösätts till sommaren.
Vi är så stolta över att få möjligheten att jobba med en branschledande uppdragsgivare som Bonava och att få använda hela vår strategiska arsenal. Vi är dessutom vana att jobba med kunder som har in-houseteam och det passar oss utmärkt att bli den förlängda armen till Bonavas marknadsavdelning. Det är så vi maximerar samarbetet med moderna kunder, säger Johan Alanko, Head of Business Directors and Planners.
I bild från vänster:
- Jacob Andersson, Digital strateg, Mindshare
- Erik Söderberg, Strateg, Mindshare
- Malin Niva Örbrink, Avdelningschef marknadskommunikation, Bonava
- Emelie Sandström, Solution Manager, Mindshare
- Fredrick Wickström, Marknads- och Försäljningschef, Bonava
- André Winger, Digital Manager, Bonava
- Johan Alanko, Head of Business Directors, Mindshare
- Pontus Alkestig, Group Head of Marketing, Bonava
- Tomas Lundgren, Strateg, Mindshare
- Elin Malmgren, Marknadsansvarig, Bonava
För mer information, vänligen kontakta:
Johan Alanko – Head of Business Directors & Planners, Mindshare, 0708 40 99 23.
Malin Niva Örbrink – Marknadschef, Bonava Sverige, 070-281 93 15.
Om Mindshare
Mindshare ingår i WPP plc och är en av världens största mediebyråer med 116 kontor i 86 länder. Genom Adaptive Marketing bidrar Mindshare till tillväxt och ökad lönsamhet i kundernas affär. Mindshare Sverige har 67 anställda, varav 15 i Göteborg. Omsättningen för 2018 var 1,1 miljard SEK. På kundlistan finns bl. a AMF, FOX, Nike, SEB, Stadium, Unilever, Volvo och Åhléns.
Bonava, bostadsutvecklare, Johan Alanko, Malin Niva Örbrink, mediebyrå, mediebyråpitch, Mindshare, partners,