GroupM Caparol går till Wavemaker - GroupM

Caparol går till Wavemaker

Mediebyrån Wavemaker Malmö har fått in färgtillverkaren Caparol som ny kund. Företaget befinner sig i en expansionsfas och Wavemakers uppdrag omfattar samtliga medieköp med extra fokus på digitala investeringar.

Caparol är Europas tredje största färgföretag med verksamhet i över 30 länder. I Sverige säljs Caparol genom 19 egna butiker, e-handel samt hos fristående färghandlare. Nu står det klart att bolaget valt Wavemaker Malmö som mediebyrå.

Vi har höga ambitioner och planerar att för öka våra marknadsandelar genom att utvidga butiksnätet samt sätta ytterligare fart på e-handeln. Wavemaker Malmö spelar en viktig roll för expansionen, säger Per Törnqvist som är marknadschef på Caparol. Vi valde dem främst för deras starka digitala erbjudande där AI har stor betydelse för utvecklingen av våra online-investeringar.

Wavemakers uppdrag för Caparol påbörjas i augusti och omfattar strategi samt samtliga medieköp inklusive SEM och SEO.

Det är fantastiskt kul att få förtroendet att jobba med Caparol i ett skede när de växlar upp sin ambition på alla fronter. Vårt uppdrag är tydligt, att stärka varumärket och ta andelar på marknaden. Med Caparol visar vi återigen att vårt unika erbjudande, vårt engagemang och fokus på att skapa affärsresultat är framgångsrikt, säger projektledaren Pier Zigante på Wavemaker Malmö.

Wavemaker Malmö startade i mars och har, trots utmaningarna i mediabranschen på grund av coronaviruset, fått en flygande start med ett starkt inflöde av nationella och internationella kunder.

För mer information kontakta:
Pier Zigante
Head of Wavemaker Malmö
070 966 23 61

Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
lynda course free download
download karbonn firmware
Download WordPress Themes Free
free download udemy course

AI, Caparol, Malmö, mediebyrå, medieköp, Per Törnqvist, Pier, SEM, SEO, strategi, Wavemaker,

Tillbaka till feed