GroupM ”Get ready with Alice” släpper Halloweenspecial - GroupM

”Get ready with Alice” släpper Halloweenspecial

NIVEAs succé, det prisvinnande och 100-wattarnominerade YouTubeformatet Get ready with Alice, utökas med en Halloweenspecial. Episoden leds av Alice Stenlöf med influensern Felicia Aveklew som gäst.

För att nå millennials inom lågintressekategorin ansiktsrengöring skapade NIVEA tillsammans med Wavemaker och Splay One formatet Get Ready with Alice på YouTube. I fyra episoder om 15 minuter gästas influencern Alice Stenlöf av Peg Parnevik, Linnea Widmark och Felicia Aveklew för avsminkning och personliga samtal.

Get ready with Alice är vår första stora YouTube-aktivering med material framtaget enbart för kanalen, säger Karolina Ståhl som är Brand Manager på NIVEA. Kampanjen som gav direkt effekt på försäljning och marknadsandelar har varit en tydlig utmanare till traditionell annonsering. Vi ser tillväxt och utdelning för varje enskilt nedslag.

Framgången för Get ready with Alice har nu resulterat i en ytterligare episod i form av en Halloweenspecial med Alice Stenlöf och influensern Felicia Aveklew som gäst.

Strategin var att skapa autentisk kommunikation som engagerar den kräsna målgruppen millennials – samtidigt som vi är relevanta inom kategorin ansiktsrengöring. Vi lyckades skapa ett format där det är intressant och underhållande att prata om produkterna och dess fördelar, säger Elle Östlund som är Client Director på Wavemaker.

Kampanjen som nyligen 100-wattarnominerades och vann i kategorin YouTube Culture i tävlingen YouTube Works har redan ökat marknadsandelen för NIVEAs hudvårdsserie MicellAIR Expert med 3,9 procentenheter. Awareness har ökat med 35 procent och consideration med 91 procent i målgruppen. Varumärkesförflyttningen inom kategorin är långt över förväntan under den korta tidsperioden av fyra månader.

Arbetsgrupp:

  • Karolina Ståhl, Brand Manager, NIVEA Face Care & Cleansing
  • Elle Östlund, Client Director, Wavemaker
  • Kajsa Carlson, Account Manager, Splay One
  • Henrik Berglind, Head of mStudio, mStudio
  • Amber Johnson, Production Manager, mStudio
  • Alexander Simmo, Motion Designer, mStudio
  • Susanna Idman, Nordic Client Director, Wavemaker
  • Anna Lilja, Digital Manager, Wavemaker

För mer information, kontakta:

Karolina Ståhl
Brand Manager NIVEA Face Care & Cleansing
0725 23 70 38

Elle Östlund
Client Director, Wavemaker
0702 81 24 81

Om Wavemaker:
Wavemaker är nästa generations byrå som agerar i gränslandet mellan media, innehåll och teknik. Wavemaker står bakom WM Momentum som bygger på världens mest omfattande studie om hur människor fattar köpbeslut. Studien består av ca 500 000 intervjuer på 70 marknader i fler än 30 kategorier. Wavemaker drivs av kreativitet och nyfikenheten hos 8 500 personer i 90 länder och är en del av GroupM och WPP.

Download Nulled WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Premium WordPress Themes Download
Download Premium WordPress Themes Free
free download udemy course
download intex firmware
Download WordPress Themes
download udemy paid course for free

Alice Stenlöf, Elle Östlund, Felicia Aveklew, Halloween, Karolina Ståhl, MicellAIR Expert, NIVEA, partners, Splay One, Wavemaker, YouTube,

Tillbaka till feed