GroupM GroupM lanserar GroupM Nexus - GroupM

GroupM lanserar GroupM Nexus

GroupM samlar över 400 nordiska specialister inom performance i GroupM Nexus 

Medie- och kommunikationsgruppen GroupM konsoliderar sina specialister under ett och samma varumärke – GroupM Nexus. Det innebär att dagens OneM och alla tillhörande varumärken såsom mStudio, mGaming och mPerform blir ett. Den nya organisationen får ett delat nordiskt ledarskap mellan svenska Anna Hammerlid och danske Jeppe Lehrmann, vilket kommer öppna upp gränserna för 400 specialister i Norden.  

Förändringen berör var fjärde annons i Sverige 

GroupM Nexus aktiverar strategier från byråerna Mediacom, Mindshare, Wavemaker och Acceleration genom dedikerade specialister. Tillsammans hanterar man mer än var fjärde annons som syns i Sverige. GroupM Sverige klev in i 2022 med sitt starkaste år hittills bakom sig, något som ökat behovet av en sammansvetsad specialistorganisation.

 – ”Vi verkar i en bransch som förändras dagligen. När vi började centralisera våra specialister så var det många som höjde på ögonbrynen, för att sedan göra liknande drag. Att vi nu sätter alla specialister och vår egenutvecklade tech i en gemensam organisation är nästa steg på den resan och gör vår nordiska expertis än mer tillgänglig för våra kunder ”, säger Martin Krona, CEO GroupM Sverige.  

Först i Sverige med adressable content
GroupM Nexus i Sverige består idag av 180 specialister inom alla delar av performance – som video, social, sök, display, print, ooh, influencer marketing, commerce, martech, AI och addressable content. Även egenutvecklade techlösningar såsom Xaxis, plista och INCA kliver in under GroupM Nexus.  

De största förändringarna i och med den nya organisationen sker inom video och addressable content. I GroupM Nexus skapas ett nytt än mer holistiskt videoteam med broadcast, Youtube och programmatisk video i samma team. Tillsammans tar teamet nu de sista stegen mot helt kanaloberoende videoplanering och optimering. 

GroupM Nexus blir även först i Sverige att erbjuda ’adressable content’. Det nya addressable content teamet samlar specialister från SEO, CX och DCO samt kreatörerna från dagens mStudio. Genom en mix av data, tech och kreativitet så kan teamet se till att människor möts av relevanta budskap och kommer till unika hemsidor. 

 – Den nya GroupM Nexus organisationen ger oss ett otroligt övertag genom hur väl vi integrerar media, kreativitet, data och tech. Både det holistiska videoerbjudandet och det vi bygger inom addressable content är unikt i branschen. Vi har nu en nordisk organisation med ett kreativt, smart erbjudande inom performance som utvecklas hela tiden, avslutar Anna Hammerlid, Co-CEO Norden & MD Sverige, GroupM Nexus.  

Download Premium WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
download udemy paid course for free
download intex firmware
Download Best WordPress Themes Free Download
free online course

Tillbaka till feed