GroupM GroupM lanserar datadriven plattform för influencermarknadsföring - GroupM

GroupM lanserar datadriven plattform för influencermarknadsföring

Mediebyrågruppen GroupM har under slutet av 2019 smyglanserat en datadriven plattform för influencermarknadsföring, INCA, på den svenska marknaden. Som ett led i ökande investeringar, i ett fortfarande relativt omoget medieslag, vill GroupM utveckla och förädla influencermarknadsföring.

Influencermarknadsföringen har ökat explosionsartat de senaste åren samtidigt som den fått omfattande kritik för falska följare och bristande transparens. Dessutom kan influencerkampanjer vara tidsödande att planera och genomföra. Dessa utmaningar har tydliggjort behovet av pålitliga och skalbara lösningar för varumärken som vill investera. GroupM Sverige har därför introducerat INCA, en egenutvecklad, datadriven plattform där fokus ligger på varumärkessäkerhet, transparens och automatisering.

Influencermarknadsföring kan vara en otroligt effektiv och värdeskapande kanal för annonsörer, men vi har identifierat att det finns tydliga utmaningar kopplat till fraud, bristande transparens och alltför tidskrävande kampanjprocesser. Vi vill bidra till att utveckla och demokratisera influencerbranschen och tror att vår plattform, INCA, kan vara en del i detta, säger Jonas Viksten, Managing Director Solutions & Tech, GroupM Digital.

INCA använder algoritmisk intelligens för att koppla annonsörer till varumärkessäkra contentskapare och målgrupper, för att maximera effekt av deras investeringar. Plattformen är också byggd för att automatisera kampanjhanteringsprocessen och säkerställer att annonsören inte bara har inblick i vilka profiler som väljs utan också allt content som skapas. Annonsören kan själv enkelt ge feedback på contentförslag och skruva på kampanjstrategi i ett överskådligt gränssnitt, vilket ökar skalan i hur många profiler man kan samarbeta med.

För oss är det viktigt att våra annonsörer känner full trygghet i var och hur de syns och att de enbart betalar för effekt, snarare än potentiellt uppblåsta räckviddssiffror. Med INCA kan annonsörer planera och köpa influencersamarbeten som är baserade i data och de kan hantera allt från kampanjstrategi till godkännande av content i ett och samma automatiserade verktyg.

För mer information, vänligen kontakta:
Jonas Viksten
Managing Director Solutions & Tech, GroupM Digital
0706 92 15 14

Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=
download micromax firmware
Premium WordPress Themes Download
download udemy paid course for free

algoritmisk intelligens, GroupM, INCA, influencermarketing, influencermarknadsföring, Jonas Viksten,

Tillbaka till feed