GroupM GroupM värvar ingenjörsduo - GroupM

GroupM värvar ingenjörsduo

GroupM har nyligen anställt två ingenjörer för att förstärka sitt erbjudande inom Business Science. Med sin gedigna erfarenhet av marketing mix modelling, attribution och lyftstudier ska Björn Vilson och Andreas Nordfors skapa värde för annonsörer genom insiktsfulla beslutsunderlag och förbättrade affärsresultat.

I höstas anslöt Björn Vilson till GroupM från data science-företaget Nepa och nyligen rekryterades Andreas Nordfors från Facebook, även han med mångårig erfarenhet från bl a Nepa.

Floran av lösningar för att mäta effekt av traditionell och digital media har exploderat under de senaste åren, och ekosystemet har blivit allt mer komplext. Många bolag, oavsett storlek, saknar i dagsläget viktiga komponenter i mätportföljen eller tydliga nyckeltal för att kontinuerligt agera på insikterna och uppnå bästa möjliga affärsresultat.

Konsumentresor sker idag över fler kontaktytor och i fler walled gardens än någonsin. Här krävs ett sofistikerat och brett angreppssätt där mediebyråerna har en fördelaktig position i gränslandet mellan teknik, data och media. Andreas och Björn kommer på ett föredömligt sätt komplettera våra programmerare, analytiker och medieexperter och addera spetskompetens som skapar värde för våra kunder, säger Niklas Hedberg, Chief Growth Officer på GroupM.

GroupMs tunga investeringar i teknik och data innebär en bred och innovativ grund att jobba från inom business science-området. Byråns unika förutsättningar på marknaden med en egen DMP tar möjligheterna till datadrivna köp till nästa nivå. Det blir nära mellan insikt och action och på så sätt kan vi göra stor skillnad för annonsörer. Det blir en spännande resa att vara med på, säger Andreas Nordfors, nytillträdd Marketing Science Director.

För mer info, vänligen kontakta

Niklas Hedberg
Chief Growth Officer
0708 337 300
Niklas.hedberg@groupm.com

Andreas Nordfors (t v i bild tillsammans med Björn Vilson)
Marketing Science Director
0736 638 100
Andreas.nordfors@groupm.com

Download Best WordPress Themes Free Download
Premium WordPress Themes Download
Free Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
udemy paid course free download
download micromax firmware
Download WordPress Themes Free
online free course

Andreas Nordfors, attribution, Björn Vilson, business science, lyftstudie, marketing mix modelling, marketing science,

Tillbaka till feed