GroupM – Hööks och Mindshare sadlar upp

Hööks och Mindshare sadlar upp

Hööks, retailkedjan med 53 butiker fokuserade på häst, ryttare och hund runtom i Norden, har under hösten valt mediebyrån Mindshare som samarbetspartner.

Hööks, den största nordiska spelaren inom ridsport, startade som ett litet sadelmakeri i Eksjö redan 1931. Man var också tidig med e-handel och har vunnit Web Service Awards pris för Sveriges bästa e-handel 2016, 2017 och är även bland finalisterna i år i två kategorier. Med de nya ägarna i Jula-koncernen växlar man upp ambitionerna inom kommunikationsresan både för e-handeln och de fysiska butikerna i Norden. Till sin hjälp med mediestrategi- och köp har de valt Mindshare.

Vi har sett ett stort engagemang från det kompetenta Göteborgsgänget som har lead på uppdraget och gillar deras sätt att se på marknadsföring. De ligger långt framme i den digitala utvecklingen, men har också stor kunskap inom retail, två helt avgörande ingredienser för vår utveckling på Hööks. Vi kommer defintivt dra nytta av Mindshares breda erbjudande i allt från analys, content, programmatic, sök och DR-kompetens, säger Robert Kindstrand, Marknads- och e-handelschef på Hööks.

Vi är väldigt glada för detta förtroende. Ett anrikt varumärke där man lyckats behålla och odla kärleken till Hööks i en transformativ tid. De har jobbat hårt med fokus på kund och har lyckats kombinera retail med e-tail på ett imponerande sätt. Jag är övertygad om att vi kommer att kunna motsvara deras förväntningar med vårt fantastiska team och våra tekniska möjligheter. Helt rätt typ av kund för den expansiva resa som vi är inne på, säger Sebastian Knapp, Göteborgschef på Mindshare.

För mer information, vänligen kontakta:

Robert Kindstrand, Hööks, Marknadschef/E-handelschef, 0705 20 51 18
Sebastian Knapp, Mindshare, Business Director och Göteborgschef, 0701 88 88 80

Om Mindshare
Mindshare ingår i WPP plc och är en av världens största mediebyråer med 116 kontor i 86 länder. Genom Adaptive Marketing bidrar Mindshare till tillväxt och ökad lönsamhet i kundernas affär. Mindshare Sverige har 67 anställda, varav 15 i Göteborg. Omsättningen för 2017 var 1,1 miljard SEK. På kundlistan finns bl. a AMF, FOX, Nike, SEB, Stadium, Unilever, Volvo och Åhléns. Mindshare är nominerade till Årets Byrå 2019. Läs mer på http://www.mindshare.se

Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
udemy paid course free download
download samsung firmware
Download Best WordPress Themes Free Download
ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=

e-commerce, Hööks, mediebyrå, medieköp, medieplanering, mediestrategi, retail,

Tillbaka till feed