GroupM – L’Oréal i förlängt femårssamarbete med Wavemaker i Norden

L’Oréal i förlängt femårssamarbete med Wavemaker i Norden

Efter en nordisk pitch ger L’Oréal, världens största företag inom kosmetika och skönhet, mediebyrån Wavemaker förnyat femårskontrakt för utveckling, implementering och inköp av media, content och teknik.

L’Oréal eftersökte i somras en nordisk partner för samarbete kring nästa fas av den digitala och tekniska transformationen. Nu har FMCG-jätten beslutat att förlänga avtalet med Wavemaker som i mediebyråpitchen presenterade en integrerad vision för L’Oréals marknadsförings- och teknikambition tillsammans med ett nordiskt team anpassat till deras behov.

E-handel, innehåll och data är viktiga tillväxtverktyg som ska möjliggöra för oss att nå våra mål under de kommande åren. Vi behöver en partner med rätt expertis, praktisk erfarenhet och nätverk som kan ta L’Oréal till nästa nivå på denna resa. Självklart kände vi redan till kvaliteten och passionen hos det team vi arbetar med dagligdags på Wavemaker, men under hela processen lyckades de föra nya vinklar, idéer och partners till bordet. Det var väldigt uppfriskande och vi är mycket nöjda med utfallet, säger Nick Buckley, Nordic CMO på L’Oréal.

Partnerskapet mellan L’Oréal och Wavemaker har utvecklats drastiskt under de senaste fem åren och arbetet idag består i mycket hög grad av digitalisering, teknik, algoritmer och maskininlärning i kombination med en grundlig förståelse av L’Oréals verksamhet – alla områden där Wavemaker känner sig hemma.

L’Oréal är en fantastisk partner att arbeta och utvecklas med och vi kommer fortsätta att investera i stark kompetens för att L’Oréal ska få maximal avkastning på sina marknadsföringssatsningar och en än mer positiv tillväxt. Vi tackar så innerligt för förtroendet och ger det grymma Wavemakerteamet en välförtjänt ”Because you’re worth it”-klapp på axeln idag. Det här är så kul!, säger ledarduon Cecilia Sundström, vd, och Lina Lindén, vice vd, på Wavemaker.

Vid frågor, vänligen kontakta: 

Cecilia Sundström
vd, Wavemaker
+46 708 73 22 96

Nick Buckley
Nordic CMO, L’Oréal
+45 43 24 64 84

Om Wavemaker:
Wavemaker är nästa generations byrå som agerar i gränslandet mellan media, innehåll och teknik. Wavemaker står bakom WM Momentum som bygger på världens mest omfattande studie om hur människor fattar köpbeslut. Studien består av ca 500 000 intervjuer på 70 marknader i fler än 30 kategorier. Wavemaker drivs av kreativitet och nyfikenheten hos 8 500 personer i 90 länder och är en del av GroupM och WPP.

 

Download WordPress Themes Free
Download Best WordPress Themes Free Download
Free Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
online free course
download huawei firmware
Download WordPress Themes
free download udemy course

content, data, e-handel, L'Oréal, media, mediebyrå, mediebyråpitch, partners, partnerskap, teknik, Wavemaker,

Tillbaka till feed