GroupM – Mekonomen väljer MediaCom

Mekonomen väljer MediaCom

Mekonomen Group väljer MediaCom som ny mediebyrå.

Innan sommaren inledde Mekonomen Group en mediebyråupphandling för sina varumärken, däribland MECA, Mekonomen och ProMeister, och har nu valt att inleda ett samarbete med MediaCom. Det nya samarbetet innebär att MediaCom tar ansvar för rådgivning, analys, förhandlingar, planering och medieinköp i Sverige per den 1 januari 2020. Mekonomen Group driver egna verkstadskoncept och erbjuder bilrelaterade produkter och tjänster till verkstäder och bilägare i Norden och i Polen genom ett brett nätverk av butiker och anslutna verkstäder.

– Vi ser fram emot att ta strategin kring våra starka varumärken vidare tillsammans med teamet på MediaCom. I ett medielandskap med oändliga möjligheter är det viktigt för oss att vi har en partner som erbjuder bred spetskompetens, arbetar effektivt och nära oss för att uppnå våra mål, säger Gabriella Granholm, Kommunikationschef Mekonomen Group.

– Vi är superstolta och glada över att Mekonomen Group har valt oss som samarbetspartner. Vårt starka och seniora team ser mycket fram emot att jobba nära tillsammans med Mekonomen Group för att driva deras affärsmål med en innovativ och effektiv mediestrategi, säger Morten Flamand, VD på MediaCom Sverige.

För mer info, vänligen kontakta:

Morten Flamand
VD MediaCom Sverige
070-961 87 39

Gabriella Granholm
Communication Director Mekonomen Group
070-227 87 10

Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
udemy course download free
download coolpad firmware
Download WordPress Themes
udemy course download free

Beatrise Ekstrand-Krastins, digital marknadsföring, Gabriella Granholm, GroupM, Iris Vuoriniemi, Joakim Francke., Lina Eliasson Sowe, Magnus de Besche, Marie Melin, MediaCom, mediebyrå, medieköp, medieplanering, mediestrategi, Mekonomen GroupM, Sofia Willuhn, Susanna Carlander Grafström,

Tillbaka till feed