GroupM – Pinmeto och GroupM ska utveckla location marketing

Pinmeto och GroupM ska utveckla location marketing

Det svenska tech-bolaget Pinmeto och mediebyrågruppen GroupM lanserar nu ett samarbete för att tillsammans utveckla och driva området location marketing.

Att hantera recensioner och hålla affärsinformation som öppettider, adresser och telefonnummer aktuella och korrekta på sök-, kart- och social media-plattformar är något som stora retailkedjor brottas med dagligen. Vilken funktion inom organisationen ska sköta detta och ska det ske centraliserat eller lokalt? Pinmeto, ett svenskt teknikbolag som utvecklat en framgångsrik mjukvara för att hantera och stärka företags lokala närvaro på nätet, har nu ingått ett partnerskap med GroupM.

Det är positivt för oss, som techbolag, att kunna erbjuda en tjänst som en av de största byråerna sätter högt värde i för sina kunder. Vi ser fram emot att utveckla erbjudandet i nära samarbete med GroupMs owned media-team och den kompetens som finns där. Tillsammans ska vi ge våra gemensamma kunder en optimal och mer kundcentrerad digital kundresa, säger Björn Östman, Landschef Sverige på Pinmeto.

På GroupM menar man att location marketing är viktigare än någonsin för att brygga fysiska platser, så som butiker, med den digitala världen och att stimulera till ”fottrafik” till butiker. Detta då konsumentens köpnära beteende numera har flyttats till externa digitala plattformar och ofta inkluderar kombinationer av digitala och fysiska upplevelser och interaktioner med företag. Ofta finner retailkedjor hanteringen övermäktig och många interna IT-projekt för att strukturera processen blir för komplexa. Scott Roemerman, Director Owned Media på GroupM, kommenterar:

Det är väldigt utmanande att ha kontroll på alla moment och beröringspunkter i det digitala ekosystemet nu när varumärken måste möta kunden på de platser och via de kanaler de använder. Pinmeto är en smidig location marketing-plattform som gör det enkelt att hantera platser över mängder av enheter och plattformar. Detta i kombination med en skräddarsydd strategi, tydliga strukturer och proffsig och marknadsdriven content-produktion blir en klar framgångsfaktor för marknadsavdelningar. Vår konsulting- och innehållsexpertis gifter sig perfekt med Pinmetos plattform.

För mer info, vänligen kontakta:

Scott Roemermann
Director Owned Media
GroupM
0708-308 186

Björn Östman
Country Manager
PinMeTo
0735-087 826
www.pinmeto.com

Bild: fr. v: Björn Östman och Scott Roemermann

Download WordPress Themes
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
free download udemy course
download samsung firmware
Download Best WordPress Themes Free Download
free download udemy course

Björn Östman, content, digital media, GroupM, location marketing, mediebyrå, Owned media, Pinmeto, Scott Roemermann, Social Media, techbolag, techplattform,

Tillbaka till feed