GroupM Pressmeddelande: Mindshare försvarar Visit Sweden - GroupM

Pressmeddelande: Mindshare försvarar Visit Sweden

Mindshare behåller Visit Sweden

Stockholm, 11/1 – Mindshare Sverige är stolta över att meddela att de har försvarat Visit Sweden och vunnit upphandlingen för en period på 2+2 år. Beslutet togs efter en offentlig upphandling inklusive strategiskt case där Mindshare påvisade sin expertis, ett integrerat tankesätt för betalda, köpta och förtjänta kanaler samt en djup förståelse för Visit Sweden’s organisation, målsättningar och utmaningar.

”Vi är hedrade över att fortsätta vårt partnerskap med Mindshare och ser fram emot att bygga vidare på den framgång vi har uppnått tillsammans under de senaste åren”  säger Nils Persson, CMO, Visit Sweden.

Mikael Christenson, Chief Growth Officer hos Mindshare Sweden tillägger:

”Vi är fantastiskt stolta över att få behålla ansvaret att stötta Visit Sweden i att marknadsföra turist destinationen Sverige. Vårt samarbete har blivit erkänt av branschen, och vi är glada över att fortsätta att driva gränserna och leverera innovativa lösningar som ger resultat. Vårt teams djupa förståelse för rese- och turistbranschen, kombinerat med GroupM Nexus-kapaciteterna, kommer att möjliggöra skapandet av ännu mer effektiva kampanjer som resonerar med målgruppen och inspirerar dem att utforska allt som Sverige har att erbjuda.”

”Mindshares expertis inom media, data och djupa kunskap om rese- och turistbranschen, tillsammans med deras kreativitet och strategiska tänkande, gör dem till en ovärderlig partner för oss. Vi ser fram emot att fortsätta samarbeta med dem för att främja Sverige som en toppdestination för resenärer”, avslutar Nils Persson, CMO, Visit Sweden.

Avtalet träder i kraft den 1:a Januari 2024 och kan sträcka sig upp till 4 år eller en takvolym på 250 mkr.

Om Visit Sweden:
Visit Sweden är Sveriges officiella marknadsföringsorganisation för resor och turism. Vi arbetar för att inspirera människor från hela världen att besöka Sverige genom att främja landets unika kultur, natur och livsstil. Vårt uppdrag är att öka antalet internationella besökare till Sverige och därigenom bidra till ekonomisk tillväxt och sysselsättning i landet. Visit Sweden grundades 1992 och är en del av Business Sweden, den svenska regeringens exportorganisation.

Om Mindshare Sverige:
Mindshare är en global mediebyrå som skapar värde för sina kunder genom att kombinera affärsinsikter med kreativitet och teknologi. Vi hjälper våra kunder att navigera i en snabbt föränderlig medievärld och att nå sin fulla potential genom att leverera strategier och lösningar som driver tillväxt. Mindshare Sverige grundades 1997 och har sedan dess varit en ledande aktör på den svenska marknaden. Vårt team består av experter inom mediestrategi, planering, köp och analys, och vi arbetar med några av de mest framgångsrika varumärkena i landet.

Kontakt: 

Mikael Christenson
Chief Growth Officer, Mindshare Sverige
mikael.christenson@mindshareworld.com
+46 76-074 94 84

Michael Sundblom
PR & Communications Manager, GroupM Sverige
michael.sundblom@groupm.com
+46 70-751 94 71

Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download WordPress Themes
Download Best WordPress Themes Free Download
udemy paid course free download
download karbonn firmware
Download WordPress Themes Free
ZG93bmxvYWQgbHluZGEgY291cnNlIGZyZWU=

Tillbaka till feed