GroupM Så förvandlade OKQ8 sin onlineupplevelse - GroupM

Så förvandlade OKQ8 sin onlineupplevelse

Att förändra en digital upplevelse
En gemensam resa med OKQ8, GroupM och Contentsquare

En avgörande aspekt när det kommer till att hävda sig i konkurrensen online är att sätta användarupplevelsen i fokus. OKQ8 tog fasta på detta och sökte nya sätt att utveckla sin digitala plattform, med fokus på användarvänlighet och interaktion.

Utmaningen:
OKQ8, som erbjuder en rad tjänster i sina digitala plattformar, hade som mål att optimera användarupplevelsen online. De två viktigaste målen var:

  • En bättre användarresa för att öka antalet genomförda bokningar, medlemskap och tecknade försäkringar.
  • Utveckla nuvarande arbetssätt med ytterligare analysverktyg för att bättre förstå användarbeteende.

För att lyckas med detta krävdes både kraftfulla verktyg som kunde ge relevanta insikter, tillsammans med ett djupdykande arbete för att upptäcka och åtgärda de problemområden som kunnat identifieras på webbplatsen.

Lösningen:
Genom ett samarbete med GroupM och Contentsquare kunde OKQ8 snabbt och effektivt ta fram relevanta insikter som underlag för att påbörja arbetet.
Denna process innebar bland annat:

  • Customer Journey Mapping, Contentsquares egna funktion, låter oss kartlägga användarresan och identifiera avgörande fokusområden.
  • Zoning-analys och “Session Replay”, metoder för att upptäcka svagt presterande delar av webbplatsen.
  • En bedömning av den totala beräknade effekten med Contentsquares mätverktyg Impact Quantification ser till att varje handling verkligen bidrar till ROI.

Resultatet:
Insatserna ledde till märkbara förbättringar i både användarupplevelsen och skapade verkliga affärsresultat, i flera olika affärssegment för OKQ8:

  • Minskad avvisningsfrekvens med upp till 48,5%.
  • Ökad konverteringsgrad med upp till 13%.
  • Tillskott av tusentals nöjdare
  • Stark ROI.

Lärdomar
Sandra Yxne, Customer Experience Officer OKQ8, säger: “Arbetet med Contentsquare bekräftar hur enkel datavisualisering underlättar arbete kopplat till analys och insikter. Genom att identifiera problemområden ser vi vad som skapar värde för både besökare och oss. CS Live har också underlättat arbetet för våra innehållsskapare kopplat till användarbeteende samt underlättat datadrivna beslut internt.”

Zahra Alikahi, Head of Customer Experience Addressable Content GroupM Nexus Sweden, fyller i: ”Vi är stolta och glada att vara en del av OKQ8:s digitala utveckling. Det är en utmaning vi tar oss an med entusiasm och ser fram emot de möjligheter som framtiden erbjuder.

 

 

 

Download Premium WordPress Themes Free
Premium WordPress Themes Download
Download WordPress Themes
Download Nulled WordPress Themes
lynda course free download
download redmi firmware
Download WordPress Themes
udemy course download free

Tillbaka till feed