Stadium väljer Mindshare i Sverige och Finland

Mediebyrån Mindshare är extremt glada att berätta att man efter en tuff pitchprocess lyckats behålla Stadiums förtroende och utöka samarbetet till att även innefatta den finska marknaden.

Efter en omfattande byråupphandling har Stadium valt Mindshare som mediebyråpartner i både Sverige, där teamet redan jobbat med sportkedjan i åtta år, och nu även i Finland. Stadium har nyligen sjösatt sin nya marknadsorganisation och med den uppdaterade laguppställningen rustar de för framtidens medieklimat.

Vi har varit nöjda med våra partners i både Sverige och Finland men för att möta upp de nya behoven valde vi att se över våra samarbeten och samla dem. Mindshare presenterade en agil samarbetsform som passar Stadium och vårt nya arbetssätt väl samt ger oss förutsättningar att vara framgångsrika även i framtiden, på båda dessa nyckelmarknader, säger Lars Rosén, Head of Marketing, Stadium.

Vi är väldigt stolta att Stadium beslutade att förlänga vårt partnerskap och utöka det till Finland. Det är ett bevis på det fina samarbete vi har byggt genom åren och på teamets unika förmåga att navigera utmaningar för att fortsätta säkra Stadiums marknadsledande position. Att driva tillväxt för våra kunder blir alltmer komplext varje år, men vi handplockar de bästa specialisterna för uppdraget från vårt nätverk för att möta den föränderliga framtiden, säger Johan Alanko, Head of Business Directors på Mindshare.

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Alanko – Head of Business Directors & Planners, 0708 40 99 23
Lars Rosén – Head of Marketing. Stadium Sverige & Finland, 0709 42 29 92

På bild fr v: Emelie Sandström, Solution Manager, Mindshare, Johan Alanko, Head of Business Directors, Mindshare, Lars Rosen, Head of Marketing, Stadium, Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium och Viktor Österberg, Digital Strategist, Mindshare.

Om Mindshare
Mindshare ingår i WPP plc och är en av världens största mediebyråer med 116 kontor i 86 länder. Genom Adaptive Marketing bidrar Mindshare till tillväxt och ökad lönsamhet i kundernas affär. Mindshare Sverige har 67 anställda, varav 15 i Göteborg. Omsättningen för 2018 var 1,1 miljard SEK. På kundlistan finns bl. a AMF, FOX, Nike, SEB, Stadium, Unilever, Volvo och Åhléns. 

Om Stadium
Stadium är Sveriges största sport- och sportmodekedja. Med koncepten Stadium, Stadium Outlet och Sneakers Point har företaget cirka 180 butiker totalt i Sverige, Finland och Tyskland. I koncernen ingår dessutom Stadium Sports Camp (svb) som är Sveriges största sportläger och årligen aktiverar cirka 8 000 deltagare. Koncernen har närmare 4 000 anställda och ägs av familjen Eklöf. Omsättningen 2017/2018 var nästan sju miljarder kronor. Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera till ett aktivt liv för alla.

Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
online free course
download redmi firmware
Premium WordPress Themes Download
download udemy paid course for free

mediebyrå, mediebyråpitch, Mindshare, pitch, Stadium,

Tillbaka till feed