GroupM – Tom Kelly topprekrytering som digitalchef för MediaCom

Tom Kelly topprekrytering som digitalchef för MediaCom

Mediebyrån MediaCom har nyligen värvat Tom Kelly som ny Digitalchef. Tom har gedigen erfarenhet av såväl e-handel, sök och programmatic och kommer kunna utmana de transformeringsprocesser som kunder och branschen just nu genomgår. Tom kommer på daglig basis att leda det digitala teamet på MediaCom.

Britten Tom Kelly har 9 års branscherfarenhet, både från mediebyrå och annonsör och från B2C och B2B. Bl a har han haft roller så som Programmatic Director på MediaCom i London, Marketing & E-commerce Lead på klädmärket A Day’s March och Product Manager på softwareföretaget Sage.

Vi är superglada att ha lockat Tom till MediaCom. Digitalt för oss är förstås inte längre bara en kanal i mediemixen utan handlar om så mycket mer såsom teknik, data och partnerskap. I nära samarbete med GroupM har vi utökat och integrerat flera nya specialistområden i vår dagliga verksamhet. Med Toms bakgrund blir han ett fantastiskt komplement till vårt team av digitala superstars, säger Marie Melin, tf vd på MediaCom.

Tom Kelly om varför han tilltalades av rollen som Head of Digital och hur han blickar framåt:

Jag anser att MediaCom som en ”Content + Connections”-byrå är väl positionerade för att tackla kundernas framtida utmaningar. De vägrar jobba i silos utan har ett cirkulärt systemtänk med ofantligt mycket spännande data och insikter. Vi ska tillsammans med våra kunder lista ut vad som behövs för att nå framgång och sen ska mitt team få det att hända, vad lösningen än må vara. Det är högst sannolikt att det i många fall kommer att falla långt utanför ramen för en traditionell medieplan.

För mer information vänligen kontakta:

Marie Melin
COO
0733 144 095

Tom Kelly
Head of Digital
0722 153 878

About MediaCom

MediaCom is “The Content + Connections Agency”, working on behalf of its clients to leverage their brands’ entire system of communications across paid, owned and earned channels to deliver a step change in their business outcomes.  The agency is one of the world’s leading media communications specialists, with billings of US$33 billion (Source: RECMA June 2017.

MediaCom is a member of WPP, the world’s largest marketing communications services group, and part of GroupM, WPP’s consolidated media investment management arm.

Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Free Download WordPress Themes
Download Premium WordPress Themes Free
download udemy paid course for free
download xiomi firmware
Download Nulled WordPress Themes
udemy paid course free download

digital marknadsföring, Marie Melin, media, MediaCom, tech, Tom Kelly, transformation,

Tillbaka till feed