Nordens största direkt respons-företag Tvins har inlett ett samarbete med mediebyrån Wavemaker i Malmö för att utveckla sitt marknadsföringsarbete och växa sin affär. Tvins, som primärt syns via infomercials i TV, ska nu även ta fram en digital strategi som komplement.
80% av Tvins försäljning av högkvalitativa hem- och skönhetsprodukter sker online, majoriteten via den egna hemsidan och resten via detaljistkedjor som Apoteket Hjärtat, NetOnNet och Bergendahls. Infomercials i TV har varit en framgångsrik trafikstrategi, men nu vill Tvins växla upp och även addera en digital marknadsföringsnärvaro. Till sin hjälp har de påbörjat ett partnerskap med Wavemaker i Malmö som ska innefatta mediestrategi, kampanjplanering och köp, oberoende av kanal.
Vi ser fram emot att samarbeta med Wavemaker. Det som avgjorde valet av mediebyrå är främst teamets samlade kunskap och gedigna track record att skapa tillväxt för företag inom vår bransch. Basen för vår verksamhet är att presentera produkter i längre tv-filmer off-prime, men vi är nu taggade att komplettera detta med Wavemakers digitala verktyg och expertis, säger Filip Gahnström, VD för Tvins.
I mars öppnade Wavemaker kontor i Malmö under ledning av Patrik Andersson och Pier Zigante, som förstås är glada över den nya kunden:
Vi är superstolta över förtroendet från Tvins, säger Patrik Andersson Head of Wavemaker Malmö. Tillsammans med Tvins kommer vi att kunna skapa fler möjligheter att nå ut och verkligen ta vara på de dörrar som öppnats just nu vad gäller extra attraktiva mediepriser i kombination med intelligenta lager av tech och digitala data.
I bild: Pier Zigante, Wavemaker, Lena Klintberg, Tvins, Filip Gahnström, Tvins och Patrik Andersson, Wavemaker
För mer information kontakta:
Filip Gahnström, Vd Tvins
Mobil: 070 388 40 23
Patrik Andersson, Head of Wavemaker Malmö
Mobil: 072 522 47 74
Om Wavemaker
Wavemaker är nästa generations byrå som agerar i gränslandet mellan media, innehåll och teknik. Wavemaker står bakom WM Momentum som bygger på världens mest omfattande studie om hur människor fattar köpbeslut. Studien består av ca 500 000 intervjuer på 70 marknader i fler än 30 kategorier. Wavemaker drivs av kreativitet och nyfikenheten hos 8 500 personer i 90 länder och är en del av GroupM och WPP.
Om Tvins
Tvins erbjuder smarta och unika produkter av hög kvalitet som förenklar och gör skillnad i vardagen. Företaget grundades 2004 och är idag Nordens största direkt respons-företag med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Tvins ingår i Thane Group som är ett av världens största direkt respons-företag.
Filip Gahnström, infomercial, Lena Klintberg, mediebyrå, partnerskap, Patrik Andersson, Pier Zigante, Tvins, Wavemaker,