GroupM Wavemaker rekryterar fyra  - GroupM

Wavemaker rekryterar fyra 

Mediabyrån Wavemaker har, sedan starten för ett drygt ett år sedan, vunnit flera stora uppdrag. För att kunna säkra den fortsatta expansionen förstärks byrån med fyra erfarna medarbetare.

Under Wavemakers första år som byrå har flera kunder tillkommit som Nordea, iZettle och Mondelez där bland annat Philadelphia och Marabou ingår. Nu stärks personalstyrkan med fyra tunga rekryteringar genom Andreas Gillberg, William Sävblom, Maria Santos Vogt och Louise von Stockenström.

Vi har haft ett framgångsrikt första år med flera nya kundvinster. Nu vill vi flytta fram positionerna ytterligare och där spelar våra nya rekryteringar en stor roll, inte minst för att vidareutveckla erbjudandet inom media, tech och content, säger Cecilia Sundström och Lina Lindén, ledarduon bakom Wavemaker i Sverige.

Andreas Gillberg, ny Growth director, har en bakgrund som nordisk marknadschef på Ladbrokes. Han har även drivit ett eget e-gaming bolag under de senaste två åren. Andreas förstärker Wavemakers tillväxterbjudande med sina perspektiv på affärer och marknadsföring.

William Sävblom som är en av landets mest erfarna och kunniga medieanalytiker tar steget från GroupM till Wavemaker. I sitt arbete kommer han bland annat att fördjupa sig i Wavemakers Momentum studie som är världens mest omfattande undersökning kring hur kunder rör sig i köpresan samt vilka kanaler som påverkar beslut.

Maria Santos Vogt och Louise von Stockenström blir båda nya Senior Client Directors på Wavemaker. Maria har lång erfarenhet från mediebyråer men arbetade senast som marknadschef på hustillverkaren Sommarnöjen. Även Louise von Stockenström har en lång mediebyråbakgrund och kommer senast från Bonnier där hon byggt upp företagets kreativa erbjudanden samt varit chef för analysavdelningen.

För mer information kontakta:

Cecilia Sundström, vd Wavemaker
Mail: cecilia.sundstrom@wavemaker.se
Mobil: 0708 73 22 96

Lina Linden, vice vd Wavemaker
Mail: lina.linden@wavemaker.se
Mobil: 0701 72 94 81

 

Om Wavemaker
Wavemaker är nästa generations byrå som agerar i gränslandet mellan media, innehåll och teknik. Wavemaker står bakom WM Momentum som bygger på världens mest omfattande studie om hur människor fattar köpbeslut. Studien består av ca 500 000 intervjuer på 70 marknader i fler än 30 kategorier. Wavemaker drivs av kreativitet och nyfikenheten hos 8 500 personer i 90 länder och är en del av GroupM och WPP.

 

 

Free Download WordPress Themes
Free Download WordPress Themes
Download WordPress Themes Free
Download Premium WordPress Themes Free
download udemy paid course for free
download micromax firmware
Premium WordPress Themes Download
online free course

Andreas Gillberg, Cecilia Sundström, Izettle, Lina Lindén, Louise von Stockenström, Maria Santos Vogt, Mondelez, Nordea, tillväxt, Wavemaker, William Sävblom,

Tillbaka till feed